BIBIE IN LINIE

Cjapitul 9

LA SAPIENCE REGULE DI VITE

Prejere di Salomon

9 1 “Diu dai vons e Signôr di boncûr,

che cu la tô peraule tu às fat dut il mont

2 e che cu la tô sapience tu às dat dongje l’om,

par ch’al paroni su lis creaturis fatis di te,

3 tu che tu regis il mont cun santitât e cun justissie

e che tu fasis sentence cun cûr sclet,

4 dàmi la sapience ch’e je sentade dongje des tôs sentis,

e no sta lassâmi fûr dal mac dai tiei fameis,

5 parceche jo o soi to servidôr e fî de tô sierve,

om debul e di vite curte

e no in stât di capî la justissie e lis lez.

6 Par tant che un al sedi perfet framieç dai fîs dal om,

se j mancje la sapience ch’e ven di te,

al sarà considerât un nuje.

7 Tu tu mi às sielzût tanche re dal to popul

e judiç dai tiei fîs e fiis;

8 tu mi às ordenât di fâti sù un templi su la tô sante mont,

un altâr te citât là che tu sês a stâ,

inmagjine de tende sante

che tu vevis prontade inmò sul imprin.

9 Cun te e je la sapience, ch’e cognos lis tôs voris,

ch’e jere li cuanche tu fasevis il mont;

jê e cognos ce che ur plâs ai tiei vôi

e ce ch’al è seont i tiei decrez.

10 Mandile jù dai cîi sants,

mandile jù de sente de tô glorie,

par che si strachi cul stâmi daprûf

e ch’o puedi cognossi ce che tu às agrât.

11 Difat jê, ch’e dut e capìs e a cognos,

mi indreçarà cun savietât tes mês azions

e mi tignarà cont inte sô glorie.

12 Alore tu varâs a grât lis mês voris,

o rezarai il to popul cun justissie

e o sarai degn de sente di gno pari.

13 Cuâl om, difat, puedial cognossi il plan di Diu?

O cui puedial vê une idee di ce ch’al ûl il Signôr?

14 Spaurôs a son i resonaments dai mortâi

e malsigûrs i nestris pinsîrs;

15 parceche un cuarp distinât a lâ fraidessût

al ten cjalcjade l’anime

e la tende di cheste tiere

e sfracae il sintiment cui masse fastidis.

16 O rivìn par un pêl a induvinâ lis robis de tiere

e o stentìn che mai a capî chês ch’o vin sotman;

ma cui rivarajal a scuviergi lis robis dal cîl?

17 Cui varessial podût cognossi il to pinsîr,

se tu no tu j vessis dade la sapience

e mandât jù dal alt il to sant spirt?

18 Cussì a son stâts dreçâts i trois di chel ch’al è su la tiere,

i oms e àn imparadis lis robis che tu às a grât

e midiant de sapience a fòrin salvâz.

Notis:

  • 9,1 - Al è un revoc de grande prejere di Salomon (1 Re 3,6s; 2 Cr 1,8s). “Diu dai vons”: seont la tradizion bibliche, al è il Diu di Abram, di Isac, di Jacop e di David.
  • 9,2 - L’om, fat sul stamp di Diu, al pò paronâ sun dutis lis creaturis (Gjen 1,26-28), fûr che sul om, ch’al reste creature primarole di Diu.
  • 9,7 - Salomon al è stât sielzût re a preference di Adonie (1 Re 1,5) e di chei altris fîs di David (2 Sam, 3,2-5).
  • 9,8 - La idee di fâj sù un templi al Signôr le veve vude David, ma, par volontât di Diu, le à metude in vore Salomon (1 Cr 17,5 e vie).
  • 9,15 - Il paragon dal cuarp come tende si cjatilu in Is 38,12; in 2 Cor 5,1; in 2 P 1,13. Jop al fevele invessit di “cjase di paltan” (Jp 4,19). La idee dal cuarp ch’al ten cjalcjade l’anime e je in Platon (Fedon, 81), ma si intone cul mût di pensâ de Bibie. Pauli al dîs che “la cjâr e à vois contrariis a chês dal Spirt e il Spirt lis à contrariis a chês de cjâr” (Ga 5,17; viôt Rm 7,14-25).
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