L’om denant dal so limit
6 1 And’è un altri mâl ch’o ài viodût sot dal soreli e ch’al è grivi pal om. 2 Al è il câs di chel che Diu i dà unevore di robe e di onôrs, cence che i mancji nuie di dut ce che al pò golâ, ma che Diu no i à dât di podê gjoldi dai siei bens, parcè che s’ai gjolt un forest. Chest al è un nuie e une robe orende.
3 Ancje se chest om al ves cent fîs, al vives unevore di agns e il numar dai dîs de sô vite al fos grant, se nol cjate sodisfazion te sô robe e in prionte nol à nancje une tombe, jo o dîs che l’abort al è plui furtunât di lui, 4 parcè che al ven de fumate e s’in va tal scûr; e il so jessi al è cuviert di scûr. 5 Seben che nol à ni viodût ni cognossût il soreli, il so distin al è instes miei di chel altri. 6 E se ancje al podes vivi dôs voltis mil agns cence però rivâ a gjoldi de robe, no vadial a finîle tal stes lûc ch’al va l’abort?
7 Dute la fadie dal om e je pe sô bocje, epûr la sô brame no si pas mai. 8 E alore ce vantaç àjal il savi a preference dal basoâl? Ce i servissial al biadaç di savê rangjâsi inte vite?
9 Miei viodi cui vôi che torseonâ cu la fantasie. Ancje chest al è un nuie e un fâ cence costrut. 10 Ce ch’al è, al à za vût il so distin; ce ch’al è ogni om, al è za stât cognossût. Nol pò contindi cun chel ch’al è plui fuart di lui. 11 Difat, moltiplicant lis peraulis, si rive dome a fâ deventâ plui grant il nuie, e l’om ce vantaç àjal? 12 Cui sa ce ch’al è ben pal om inte sô vite, tai dîs contâts de sô vite inutil, che l’om al passe tant che un’ombre? Cui i disarajal al om ce ch’al sucedarà dopo di lui sot dal soreli?