BIBIE IN LINIE

Cjapitul 34

ORDINS DAL SIGNÔR TAL SINAI

Confins e ripartizion di Canaan

34 1 Il Signôr i fevelà a Mosè e i disè: 2 “Feveliur ai fîs di Israel e dîsiur: Cuant che o jentrarês te tiere di Canaan, cheste e sarà la tiere che us tocjarà in ereditât: la tiere di Canaan.

3 Il vuestri confin a misdì al scomençarà tal desert di Sin, dongje di Edom; cussì il vuestri confin a misdì al partissarà de stremitât dal mâr Salât, a jevade; 4 chest confin al voltarà disot de subide di Akrabim, al passarà par Sin e si slungjarà a misdì di Kades-Barnee; po al larà indenant viers Cazar-Adar e al passarà par Asmon. 5 Di Asmon il confin al voltarà fint al riul dal Egjit e al larà a finîle tal mâr. 6 Il vuestri confin a soreli a mont al sarà il mâr Grant: chel al sarà il vuestri confin a soreli a mont. 7 Chest al sarà il vuestri confin a miegegnot: partint dal mâr Grant, o tirarês une linie fintremai a la mont di Or; 8 de mont di Or, le tirarês in direzion di Amat e il confin al finissarà a Zerad; 9 il confin al larà indenant fint a Zifron e al finissarà a Cazar-Enan: chest al sarà il vuestri confin a miegegnot. 10 O tirarês il vuestri confin a soreli jevât di Cazar-Enan fint a Sefam; 11 il confin al larà jù di Sefam viers Rible, a jevade di Ain; po il confin si sbassarà e al tocjarà il flanc dal mâr di Gjenezaret, a jevade; 12 po il confin si slungjarà diluncfûr dal Gjordan e al larà a finîle tal mâr Salât. Cheste e sarà la vuestre tiere cui siei confins torator”.

13 Mosè ur dè chest ordin ai fîs di Israel e ur disè: “Cheste e je la tiere che si spartissarês a bruscjete e che il Signôr al à ordenât di dâure a nûf tribûs e miege; 14 parcè che la tribù dai fîs di Ruben, seont lis gjernaziis dai lôr vons, e la tribù dai fîs di Gad, seont lis gjernaziis dai lôr vons, e miege tribù di Manasse a àn za vût il lôr toc. 15 Chestis dôs tribûs e miege a àn vût il lôr toc di là dal Gjordan di Gjeric, a soreli jevât”.

16 Il Signôr i fevelà a Mosè e i disè: 17 “Chescj a son i nons dai oms che a spartissaran la tiere fra di vualtris: il predi Eleazar e Gjosuè, fi di Nun. 18 O cjolarês ancje un sorestant di ogni tribù par fâ la spartizion de tiere. 19 Ve i nons di chescj oms. Pe tribù di Gjude, Caleb fi di Jefune. 20 Pe tribù dai fîs di Simeon, Samuel fi di Amiud. 21 Pe tribù di Beniamin, Eliad fi di Chislon. 22 Pe tribù dai fîs di Dan, il sorestant Buki, fi di Jogli. 23 Pai fîs di Josef, pe tribù dai fîs di Manasse, il sorestant Aniel fi di Efod; 24 pe tribù dai fîs di Efraim, il sorestant Kemuel fi di Siptan. 25 Pe tribù dai fîs di Zabulon, il sorestant Elisafan fi di Parnac. 26 Pe tribù dai fîs di Issacar, il sorestant Paltiel fi di Azan. 27 Pe tribù dai fîs di Aser, il sorestant Achiud, fi di Selomi. 28 Pe tribù dai fîs di Neftali, il sorestant Pedael fi di Amiud”. 29 Chescj a son chei che il Signôr ur à ordenât di spartî l’ereditât di Canaan jenfri i fîs di Israel.

Notis:

  • 34,1 - Chest cjapitul al presente i confins ideâi de tiere di Canaan, seont la promesse (Gjen 15,18; Dt 1,7; Ez 47,15). Stant a la storie, però, i confins de tiere di Canaan, e duncje dal popul che Diu si à sielzût, no son mai stâts ben stabilîts par un timp lunc; e po il stîl profetic e religjôs al tint a fâju ancjemò plui larcs par dâ une idee de largjece di Diu tal mantignî ce che al à imprometût. Il moment storic che plui si adate a di cheste descrizion al è chel di David e di Salomon.
  • 34,3 - Mâr Salât. Vuê lu clamin mâr Muart, parcè che i pes no rivin a vivi di tant che al è salât e ancje la tiere dulintor a stente a sverdeâ. Al è un lât lunc 76 Km. e font 400 m., a 394 m. sot dal nivel dal mâr. I arabos lu clamin mâr di Lot.
  • 34,6 - Il mâr Grant al è, naturalmentri, il Mediterani.
  • 34,11 - Il mâr di Gjenezaret, che al ven fûr dispès ancje tai vanzei, al è un lât.
  • 34,19 - A son ducj nons gnûfs, fale Gjosuè e Caleb, parcè che dute la gjernazie di prin e veve di murî fûr di Canaan (14,23). Mosè al spartìs une tiere che in realtât e sarà spartide plui indenant, dopo di jessi cjapade (Gs 4-19).
Cjapitui: