BIBIE IN LINIE

Cjapitul 3

Grandece e limits de peraule umane

3 1 Fradis miei, no stait a fâsi mestris in tancj di vualtris, savint ch’o varìn un judizi plui dûr 2 parcè che ducj o sgarìn in tantis robis. Se un nol sgare tal fevelâ, al è un om perfet, in stât di paronâ ancje dut il cuarp. 3 Cuant ch’o metìn il smuars te bocje ai cjavai par che nus ubidissin, o rivìn adore di indreçâ ancje dut il lôr cuarp. 4 Cjalait lis nâfs: seben ch’a son tant grandis e ch’a vegnin sburtadis ca e là dai aiarons, a son indreçadis di un tamon piçul piçul, che lis fâs lâ là ch’al vûl chel ch’al dirêç. 5 Cussì ancje la lenghe: e je une piçule part e e pò vantâsi di grandis robis. Cjalait cemût che un fugurut al pò dâi fûc a di un bosc tant grant che mai! 6 Ancje la lenghe e je un fûc; e je il mondat de tristerie. Plaçade tal nestri cuarp, lu insoce dut e e fâs deventâ il cors de nestre vite dut un boreç, tirant fûr la sô flame de gheene. 7 Di fat ogni sorte di bestiis e di ucei, di nemâi che si strissìnin e di chei ta l’aghe, a son domâts e a son stâts domâts de gjernazie umane, 8 ma la lenghe nissun nol rive a domâle. E je un mâl che no si rint, plene incolme di velen mortâl. 9 Midiant di jê o benedìn il Signôr e Pari e midiant di jê o maludìn i oms fats sul stamp di Diu. 10 De stesse bocje e jes tant la benedizion che la maludizion. Ma cussì no à di jessi, fradis miei! 11 Puedie une risultive fâ spissulâ de stesse bocje aghe dolce e mare?

La vite cristiane si ricognòs in ce che e prodûs, tacant dal amôr

12 Puedial, fradis miei, un fiâr fâ ulivis o une vît fâ fîcs? Nancje une risultive salade no pò butâ aghe dolce.

13 Isal cualchidun di vualtris savi e espert? Ch’al mostri cuntune buine condote lis sôs oparis incolmis di biel fâ e di sintiment. 14 Se invezit o vês tal cûr il marum de gjelosie e il spirt di contradizion, no stait a ingloriâsi e a lâ cuintri de veretât. 15 No je cheste la sapience ch’e ven di adalt; e ven de tiere, de cjar, dal diaul. 16 Parcè che là ch’e regne la gjelosie e il spirt di contradizion, al regne il disordin e ogni sorte di brutis azions. 17 La sapience ch’e ven di adalt invezit e je prime di dut monde; po e puarte la pâs, il biel trat, e lasse cori, e je plene di boncûr e di buinis oparis, cence diferencis e cence falsetâts. 18 Ce ch’al ven de justizie al è semenât inte pâs, par chei ch’a fasin opare di pâs.

Notis:

  • 3,1 - Al è clâr che plui che un servizi a la comunitât si tratave di pice pe cariere.
  • 3,12 - Peraulis che si cjatilis edentichis tal vanzeli (Mt 7,16).
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