il libri dal emanuel
PRIME PART
Resurezion di Sion
52 1 Sveiti, sveiti,
vistissiti de tô fuarce, Sion!
Metiti intor i vistîts plui biei,
Gjerusalem, citât sante!
Parcè che no metaran plui pît dentri di te
chel cence circoncision e il soç.
2 Spachiti il pulvin, jeve sù,
sentiti, Gjerusalem!
Disgropiti lis peandis dal to cuel,
fie di Sion presonirie!
3 Parcè che il Signôr al dîs cussì:
“O sês stâts vendûts par dibant,
e o sarês riscatâts cence bêçs”.
Gnove liberazion
4 Parcè che il Signôr Diu al dîs cussì:
“Il gno popul par vieri al è lât jù in Egjit par sistemâsi;
e Assur lu à tibiât cence un parcè.
5 Ma cumò, ce fasio jo chi? Sentence dal Signôr.
Propit, il gno popul al è stât menât vie par dibant,
i siei tirans a petin scriui di gjonde, sentence dal Signôr,
e di un continui, ogni dì il gno non al è dispreseât.
6 Par chel il gno popul al cognossarà in chê dì il gno non,
parcè che jo o soi chel ch’al dîs: Ve chi ch’o soi!”.
Il “vanzeli”
7 Cetant biei ch’a son su pes monts
i pîts dal mes,
ch’al proclame la pâs,
ch’al puarte une buine gnove,
ch’al conte la salvece,
che i dîs a Sion:
“Il to Diu al regne”!
8 Une vôs! Lis tôs vuaitis a alcin la vôs,
ducj a berlin di gjonde,
parcè che a viodin cui lôr vôi
il Signôr, ch’al torne in Sion.
9 Scriulait, berlait insieme,
ruvinis di Gjerusalem!
Parcè che il Signôr al confuarte il so popul,
al sfrancje Gjerusalem.
10 Il Signôr al à distaponât il braç de sô santitât
denant di ducj i popui,
e ducj i confins de tiere
a viodaran la salvece dal nestri Diu.
11 Fûr, fûr, partît di li,
no stait a tocjâ nuie di soç!
Saltait fûr di li, smondeaitsi,
vualtris ch’o puartais i imprescj dal Signôr!
12 Parcè che no saltarês fûr in presse
e no si ’nt larês come chei ch’a scjampin,
parcè che denant di vualtris al marce il Signôr
e il Diu di Israel al siere la vuestre carovane.
Esaltazion
Cuarte cjante dal servidôr: passion e glorie
13 Ve, il gno servidôr al varà bon esit,
al sarà puartât in alt, alçât e laudât une vorone.
14 Come che tancj di lôr a son restâts sul cont di lui,
– tant al jere disfigurât il so aspiet, diferent di chel di un om,
e la sô figure diferente di chê dai fîs dal om –,
15 cussì cetancj forescj a restaran scaturîts,
i rês si stroparan la bocje a rivuart di lui,
parcè che a viodaran ce che no ur jere stât contât,
e a capissaran ce che no vevin sintût.