BIBIE IN LINIE

Cjapitul 19

IL REAM DI SALOMON

REAM DI GJOSAFAT

Aparizion di Gabaon

19 1 Gjosafat, re di Gjude, al tornà in pâs cjase sô in Gjerusalem. 2 Il profete Jeu, fi di Canani, i le incuintri e i disè a Gjosafat: “Si vevial mo di lâ a dâi une man a di un om cence religjon? Podevistu volêur ben a di chei ch’a àn in asse il Signôr? Par chest la rabie dal Signôr e je cuintri di te. 3 Ma instès si à cjatât in te alc di bon, parcè che tu âs brusât i pâi sacrâi te tiere e tu âs voltât il to cûr de bande dal Signôr cul fin di cirîlu”.

Riformis te ministrazion

4 Gjosafat, dopo di jessisi fermât a Gjerusalem, al tornà di gnûf framieç de sô int di Bersabee su lis monts di Efraim, tornant a tirâle dongje dal Signôr, Diu dai lôr vons. 5 Al metè judiçs inte tiere, in dutis lis citâts rinfuarçadis di Gjude, citât par citât. 6 Ai judiçs ur racomandà: “Viodêt ben ce ch’o fasês, parcè che no judicais pai oms ma pal Signôr, ch’al sarà cun vualtris cuant che o fasarês sentence. 7 Il timôr dal Signôr ch’al sedi cun vualtris; te vuestre condote tignît a ments che intal Signôr nestri Diu no ’nd è ombre di tristerie; lui nol à preferencis di sorte e nancje nol tire sot regâi”.

8 Ancje in Gjerusalem Gjosafat al metè un pôcs di levits, di predis e di sorestants di fameis di Israel pal judizi dal Signôr e par distrigâ lis cuistions jenfri de int di Gjerusalem. 9 Ur comandà: “O larês indenant tal timôr dal Signôr, cun fedeltât e cun cûr onest. 10 Sun ogni cause che us vignarà presentade de part dai vuestris fradis ch’a vìvin tes lôr citâts – che si trati di omicidi o di une cuistion in merit de leç o di un comant, di ordins o di decrets – viodêt di istruîju in mût che no vedin colpis denant dal Signôr e che la sô rabie no si discjadeni parsore di vualtris o dai vuestris fradis. Agjît cussì e no varês nissune colpe. 11 Ve: Amarie, prin predi, us indreçarà in dutis lis cuistions di religjon, biel che Zebadie fi di Ismael, sorestant de famee di Gjude, us indreçarà in dutis lis cuistion ch’a rivuardin il re; come scrituriscj, o podarês doprâ i levits. Coragjo; metêtsi a vore. Il Signôr al sarà cul om just”.

Notis:

  • 19,1-3 - Il judizi sul Ream dal nord al è negatîf; dit chest, Gjosafat al à fat plui ben che no mâl, e il ben al reste.
  • 19,3 - I pâi a son chei in onôr di Astarte.
  • 19,4 - La riforme e à dôs musis: l’insegnament e la riorganizazion de ministrazion.
  • 19,5 - I judiçs a rapresentin l’autoritât religjose e civîl.
  • 19,7 - Culì, come in dute la Bibie, la ministrazion de justizie e à come pont di riferiment unic la volontât dal Signôr, che nol cjale in muse nissun.
  • 19,11 - Lis cuistions religjosis e chês civîls a son disseparadis, seont la idee teologjiche di Ezechiel. Lis cuistions ch’a rivuardavin il re a podevin jessi tant il servizi militâr che lis voris pesantis o lis tassis di paiâ. Te ete dal Cronist, salacor, si fevele dai rapuarts cuntun re forest. In chest câs si podarès pensâ a une regule pratiche une vore delicade e impuartante: rispietâ la leç di Diu pes cuistions di cussience e cjatâ une strade par podê vivi sot di un guviêr stranîr.
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