BIBIE IN LINIE

Cjapitul 1

Preambul

1 1 Ce ch’al jere ancjemò tal principi, ce che nô o vin sintût, ce che nô o vin viodût cui nestris vôi, ce che nô o vin rimirât e ce che cu lis nestris mans o vin tocjât ven a stâi il Verbo de vite 2 (parcè che la vite si è pandude, nô le vin viodude e o sin testemonis di chest e us predicjin la vite eterne, ch’e jere daprûf dal Pari e che nus è stade pandude), 3 ce ch’o vin viodût e sintût nô us al contìn ancje a vualtris, par che ancje vualtris o sedis in comunion cun nô. La nestre comunion e je cul Pari e cun so Fi Gjesù Crist. 4 E us scrivìn chestis robis par che la vuestre gjonde e rivi al colm.

1. Sezion esortative

La comunion cun Diu e sta tal cjaminâ inte lûs

5 Cheste e je la gnove ch’o vin sintude di lui e che cumò us e contìn: Diu al è lûs e in lui no ’nd è ombre di scûr. 6 S’o disìn di jessi in comunion cun lui e o lin indenant tal scûr, o sin bausârs e no metìn in pratiche la veretât. 7 Ma s’o lin indenant te lûs, come che lui al è te lûs, alore o sin in comunion un cun chel altri, e il sanc di Gjesù, so Fi, nus smondee di ogni pecjât.

La confession dai pecjâts e l’intercession di Crist

8 S’o disìn di jessi cence pecjât, s’imbroìn dibessôi e la veretât no je altri cun nô. 9 S’o ricognossìn i nestris pecjâts, lui ch’al è fedêl e just nus perdonarà i pecjâts e nus smondearà di ogni colpe. 10 S’o disìn che no vin fats pecjâts, lu fasìn deventâ bausâr lui e la sô peraule no je altri cun nô.

Notis:

  • 1,1 - “Verbo” o “Peraule” al è il Fi di Diu, che i apuestui a àn vivût cun lui. Al è la risultive de vite, tant di chest mont (Zn 1,1ss) che di chel altri.
  • 1,3 - La comunion (par grêc “koinonìa”) e je une peraule-clâf di dute la dutrine di Zuan. La comunitât cristiane e je rifinide cuant che ogni cristian al è dutun cun Crist e cui fradis.
  • 1,10 - No mancjavin nancje in chê volte chei che si consideravin plui spirtuâi (“pneumatics”) di chei altris (“psichics”).
Cjapitui: