BIBIE IN LINIE

Cjapitul 1

Tornait a fâ sù il templi!

1 1 Tal secont an dal re Dario, tal sest mês, la prime dì dal mês, la peraule dal Signôr i je stade dite a Zorobabel, fi di Sealtiel, governadôr di Gjude, e a Gjosuè, fi di Jozedak, prin predi, midiant dal profete Agjeu.

2 Il Signôr des schiriis al dîs cussì: Chest popul al dîs: “Nol è ancjemò rivât il moment di tornâ a fâ sù la cjase dal Signôr!”. 3 Alore la peraule dal Signôr e je stade dite midiant dal profete Agjeu: 4 “Isal mo par vualtris il moment di stâ pacjifics in cjasis riviestudis di len cuant che cheste cjase e je dute fiscade? 5 Il Signôr des schiriis al dîs cussì: Stait atents a ce ch’o fasês! 6 O semenais un grum, ma o cjapais sù pôc; o mangjais, ma no sês mai passûts; o bevês, ma no rivais a incjocâsi; si vistîs, ma cence rivâ a sclipîsi, e chel sot paron al cjape il salari par butâlu tun sacut sbusât. 7 Il Signôr des schiriis al dîs cussì: 8 Lait sù su la mont, a puartâ dongje legnam e a tornâ a fâ sù la cjase! Jo o metarai li la mê contentece e o varai la mê glorie – al dîs il Signôr. 9 Si spietavis tant e o vês vût pôc e nuie; e cuant che se al puartavis a cjase, jo i soflavi parsore. Parcè? – sentence dal Signôr des schiriis –. Par colpe de mê cjase ch’e je in ruvine, biel che ognidun al bacile dome par sè. 10 Par chel il cîl al à dineade la sô rosade e la tiere i siei prodots. 11 Jo o ài clamât il sut sui cjamps e su lis monts, sul forment, sul vueli e sun dut ce ch’e bute la tiere; sui oms, sul besteam e sun dute la vore des mans”.

12 Alore Zorobabel, fi di Sealtiel, e Gjosuè, fi di Jozedak, prin predi, e dut il rest dal popul a scoltarin la vôs dal Signôr lôr Diu e lis peraulis dal profete Agjeu, che ur al veve mandât il Signôr; e il popul al temè il Signôr. 13 E Agjeu, mes dal Signôr, i disè al popul in cualitât di mes dal Signôr: “Jo o soi cun vualtris – sentence dal Signôr –”.

Inizi dai lavôrs

14 Il Signôr al disveà il spirt di Zorobabel, fi di Sealtiel, governadôr de Gjudee, e il spirt di Gjosuè, fi di Jozedak, prin predi, e il spirt di dut il rest dal popul. Si moverin e a scomençarin lis voris pe cjase dal Signôr des schiriis, lôr Diu. 15 Al jere il vincjecuatri dal sest mês, tal secont an dal re Dario.

Notis:

  • 1,1 - O sin dal 520 p.d.C., a metât di avost. Zorobabel e Gjosuè a jerin in teste dai prins sioniscj (bramôs di viodi Sion) ch’a tornavin dongje dal esili (Esd 3,1-6; Ne 2,1-2).
  • 1,8 - Si trate de mont di Gjerusalem, là ch’al à di jessi tornât a fâ sù il templi.
  • 1,12 - Al è il trop restât fedêl al Signôr dopo de prove tremende dai siei cjastics e che si dà dongje a Gjerusalem.
  • 1,15 - Lis voris a scomencin 24 dîs dopo che Agjeu ur à contât il mes dal Signôr. L’indicazion dal ream di Dario inte Volgade e je metude al inizi dal c 2.
Cjapitui: